Geçtiğimiz gün incelediğimiz yerli indie oyun Soul Searching’in arkasındakiisim olan Talha Kaya ile bir söyleşi gerçekleştirdik. Oldukça da keyifi bir sohbet oldu.

İşte detayları:

Burak ÖZPOLAT : Merhaba, sizlere şu an okumakta olduğunuz röportajda Şubat ayında en çok konuşulan oyun “Soul Searching” ve yapımcısı Sayın Talha Kaya’nın dünyasını en iyi şekilde anlatmaya çalışacağız. Kendisine soralım isterseniz. Talha merhaba, Soul Searching oyunundan önce bize kendinden bahseder misin? Talha kimdir? Oyuncu dostlarımız da tanısınlar seni.

Talha Kaya: Ben an itibariyle Barselona’da yaşayan bir oyun yapımcısıyım. Çocukluğumdan beri oyun yapmaya ilgiliyim, o yüzden oyun yapımının içindeki bir çok alana girdim ve kendi kendime oyun yapma şansı buldum. Son 4 yıldır da düzenli olarak küçüklü büyüklü oyunlar çıkarıyorum.

Burak ÖZPOLAT : Soul Searching oyununa dönelim. Bu proje nasıl başladı. Seni bu projeye iten şey, ben de yaparım mı oldu ? Yoksa yapılması gereken ama olmayan bir oyunun eksikliğini mi gördün?

Talha Kaya: Başka bir proje ile uğraşırken ara vermek için başladım aslında. Kolay olsun diye de minimalist bir grafik stili seçtim ve kendim kolayca halledebileceğim diye girdim. Ancak yapım süresi iki buçuk yılı aştı. Çok da kolay seçememişim! Oyun projesine girerken en çok dikkat ettiğim şey, oyunun bana özgü bir şey mi yoksa farklı oyun yapımcılarının da yapabileceği bir şey mi olduğu. Kendi sesinizi bulmak için, Amerika’yı yüzüncü kez keşfetmek yerine, daha orijinal bir şey yapmak istiyor insan. Bu proje de temaları, melankolisi, şiddete yönelik olmayan oynanışı açısından bana uygun gözüktü.

Burak ÖZPOLAT : Müzikleri ile beraber oyunu 3 senede tamamladınız. Peki sabrın sonunda sonuçlardan memnun musunuz? Kardeşinizin ne kadar yardımı oldu ?

Talha Kaya: Sonuçtan memnunum. Oyun aşırı popüler olmasa da birçok kişiye ulaştı ve birçok insan da oyunun yapmaya çalıştığı şeyleri beğendi. Bu açıdan sevindirici. Kişisel olarak da, ortaya çıkardığım işin içinde, dizayn kararlarında, hikayesinde kendimi görebiliyorum. Dürüst bir oyun olduğu için gurur duymam kolaylaşıyor. Abim analitik tarafı çok güçlü olduğu için benim yetersiz kaldığım noktalarda çok yardım etti. Ne zaman dizayn konusunda sıkışsam, ya da yazmakta zorlandığım bir kod olsa, imdada yetişti ve her soruna birden fazla çözümle geldi. İlerde kendisi ile aktif olarak aynı projede bulunup daha iyi işler üretmeyi istiyorum.

Burak ÖZPOLAT : Hikaye Modu ve 1 veya 4 Kişiye kadar oynama özellikleri genelde bir oyunun temel özellikleri ancak bu tarz sanırım ilk kez göze çarpıyor. Hayatta kalma oyunlarında genelde zombi, korku ve hastane olur. Siz Amiga oyunlarının şekerliğinde güzel bir tarz düşünmüşsünüz. Bunlar Türk oyuncularının istediği özellikler, devam oyunu olur mu ?

Talha Kaya: Fikir daha çok Yerdeniz Büyücüsü kitabını okumam ve Pi’nin Yaşamı filmini izlememden sonra ortaya çıktı. Fikir küçük bir salda hayatta kalmaya çalışırken melankolik bir atmosfer yaratmaktı. Şu anda yapabildiğim herşeyi Soul Searching’e koyduğum için, devam oyunu yapsam nasıl bir şey yaparım bilmiyorum. Çok güzel fikirler gelmesi lazım, oyunu daha iyi yapabileceğimi bilmem lazım ki devam oyunu düşünebileyim. Şu anda öyle bir durum yok. Yeni proje fikirleri daha heyecan verici.

Burak ÖZPOLAT : Oyunu ilk oynadığınızda ne kadar bir süre ile bitirdiniz? Bir oyuncu oyunu en hızlı ne kadar hızlı bitirebilir sizce? Çünkü oyun hakkında çok özel yorumlar okuyoruz. Bitsin diye değil oynamak için oynanan yegane oyunlardan. Bu yüzden sindire sindire oynanacak bir oyun zannediyorum.

Talha Kaya: Oyun speedrun edilirse bir saatin altına iner sanıyorum. Zaten botu hareketsiz kullandığınızda zaman hızı artıyor ve oyunu hızlı hızlı geçiyorsunuz. Oyunu oynayanlar arasında da iki saatte bitirip bir sürü şey kaçıranlar oluyor. 4-5 saat oyalanıp tadını çıkaranlar oluyor. İki oynanış tarzında da oyunu beğenenler olduğu için mutluyum, oyun her durumda bir şeyler yaşatmayı başarıyor gibi hissediyorum.

Burak ÖZPOLAT : Steam’de Çok Olumlu (71 inceleme) şeklinde yorumlar görüyoruz. Daha iyi yerlere de gideceği belli. Bu başarıyı soğutmadan yeni oyunlar gelir mi? Hali hazırda çalışmalar bitti mi?

Talha Kaya: Oyun projeleri uzun ve yorucu oluyor. 6 ayda bir şey yapayım diye oturup yıllar harcamak işten bile değil. Finansal olarak başarılı bir oyun çıkaramadıkça bu işi, iş çıkışı akşamları ve hafta sonları yapmaya devam ediyoruz. Soul Searching de kendi projelerimi full-time’a taşıyabileceğim bir maddiyat sağlamadı. O yüzden yeni projeye girmek biraz korkutucu. Çok yaşanmışlık var çünkü. Eşimle daha fazla vakit geçirmek, belki biraz gezmek tozmak istiyorum. Karmaşık bir soru bu yüzden, bakalım 🙂

Burak ÖZPOLAT : Oyun 15 Tl ancak ileride fiyatı yükselir mi?

Talha Kaya: Tabi ki hayır.

Burak ÖZPOLAT : Oyununuza sadece 1 kişi olumsuz olarak dönmüş acaba oyunu tam anlayamamış ve tam denememiş olabilir mi?

Talha Kaya: Google translate beni yanıltmıyorsa, oyunun genel mekaniklerini beğenmemiş ve çabuk sıkılarak bırakmış. Eminim sıkılan tek oyuncu da o değildir. Küçük bir topluluğa hitap edebilecek iş yaptığınızda sadece bir olumsuz inceleme almak lüks oluyor. Oyun daha popüler olursa eminim olumsuz incelemeler de artar.

Burak ÖZPOLAT : Ahmet Kamil Keleş istatistiklere göre oyunu ilk oynayan kişi mi?

Talha Kaya: Oyunu ilk satın alan o sanırım. Benim için oyunu kim ilk oynadı hatırlamak zor çünkü 2 senedir çeşitli ortamlarda çeşitli insanlarla test ediyorum.

Burak ÖZPOLAT : Eksiklere göre mi, yoksa oyuncuları mutlu etmek için mi bu özverili güncellemeler geliyor? Çünkü bir oyunu beğenmeyen tam kavramayan kişiler, oyunu kötüleyebiliyor. Bu da maddi manevi insanı kırıyor.

Talha Kaya: Güncellemeler şu anda oyundaki teknik hataları, bugları gidermek için geliyor. Oyununuza biri para verdiyse oyunun olabildiğince düzgün çalışmasını sağlamak göreviniz oluyor. Oyunu beğenen olur beğenmeyen olur, umarım ileride daha güzel işler yaparız.

Burak ÖZPOLAT : TRT muhabirinin sorduğu şekilde sorarsak “Neden Ejderha”?

Talha Kaya: Oyunda Yerdeniz serisinin bir çok ögesini kullandım. Tema olarak onu seçmeseydim, Ejderhaların anlattığı şeyi başka şeylerle de anlatabilirdim tabi.

Burak ÖZPOLAT : Steam Greenliht günleriniz nasıl geçti?

Talha Kaya: Güzel bir tecrübeydi. 1300 tane pozitif oy aldık, bazı yerlerde de haberimiz çıktı.

Burak ÖZPOLAT : Emeğinizin karşılığında beğenilmeseydi daha farklı bir tür denermiydiniz yoksa son oyun bu mu oldurdu ?

Talha Kaya: Ne açıdan beğenilip beğenilmediğine bağlı. Gerçekten bu işi beceremediğim ve ileride de beceremeyeceğim hissine kapılsaydım, işi daha iyi beceren insanların projelerinde çalışıp kendimi sadece oyun programlamasına yönlendirebilirdim. Ama şu anki durum genel olarak “oyun güzel, atmosfer güzel, hikaye ilginç, potansiyel var, ama daha fazlasını istiyoruz” olduğu için, bugünlerde daha derin mekanikleri ve güzel grafikleri olan bir projeye nasıl girişebilirim diye düşünüyorum. Çözüm de başka insanlarla çalışmak gibi gözüküyor.

Burak ÖZPOLAT : Oyundaki gece gündüz değişimleri ve karakter düzenlemeleri ilgi çekiyor. İlerisi için yeni bir Minecraft diyebilirmiyiz?

Talha Kaya: Ufukta Minecraft benzeri bir proje gözükmüyor.

Burak ÖZPOLAT : Siz hangi oyunları oynuyorsunuz ?

Talha Kaya: Spelunky, Hotline Miami, Binding of Isaac. Onun dışında, hikaye oyunları, küçük bedava oyunlar. Bunları tuttuğum bir blogum da var: http://talhakayagames.tumblr.com/tagged/whatimplaying

Burak ÖZPOLAT : Soul Searching için ilham aldınız mı?

Talha Kaya: Herhangi bir şeyi üretmek için bol bol ilham kaynağı kullanmak gerekiyor. Ben de Yerdeniz, Life of Pi, Mulholland Drive, Lost Highway, Hotline Miami ve bir sürü oyundan ilham aldım.

Burak ÖZPOLAT : Şu ana kadar kaç kişi indirdi ?

Talha Kaya: 1000’den daha az sayıda insan satın aldı. 2000 kişi de korsanladı sanırım.

Burak ÖZPOLAT : Size gelen oyun ile ilgili teklifler gelişti mi?

Talha Kaya: Ben oyunu bir çok yayıncıya sundum ama reddedildim. Ara sıra oyuna yardım için teklifler geliyor, dili düzeltmek gibi, hataları raporlamak gibi. Yardımcı arkadaşlar çıkıyor ne mutlu ki.

Burak ÖZPOLAT : Son olarak hayatta kalama oyun tarzını beğenmeyen arkadaşların oynaması için ne dersiniz? Onlar neden oynamalı?

Talha Kaya: Benim oyunuma ilgi duyabilecek insan aslında daha çok hikaye seven insandır. Çoğu oynayan insan oyunu ilginç buluyor ve zamanını boşa harcamış gibi hissetmiyor. Oynaması basit ve merak duygusuna yönelik çalışan bir oyun. O yüzden daha önce çok oyun oynamadıysanız korkmadan girişebilirsiniz. Yine de oyun herkese göre değil. Beğenmeyenlerin de haklı sebepleri var.

Burak ÖZPOLAT : Bize zamanınızı ayırdığınız için çok teşekkür ederiz. Yeni projenizde yine sizin ile güzel bir sohbet diliyoruz.

Talha Kaya: Teşekkürler güzel sorular ve kibar sözleriniz için.

Soul Searching oyunu ile ilgili incelememize de buradan ulaşabilirsiniz.

- Yorumlar -