Shadow of Mordor’un başarısı üzerine, ikinci oyunun gelmesini; Talion ve Celebrimbor’un Mordor’un karanlık güçlerine karşı olan savaşının devam etmesini her zaman bekliyorduk. Shadow of War beklediğimizden daha geç duyuruldu bile diyebiliriz ancak beklediğimize değecek gibi görünüyor.

Talion ve Celebrimbor’un, Sauron’un kuvvetlerine karşı olan savaşına eskisiden daha vahşi, daha sert ve daha etkili bir şekilde devam edeceğiz bu yeni oyunla birlikte. Öncelikle baştan belirteyim, oyunun çıkmasında daha çok var aslında. Yayınlanan (ve birazdan da sizlerle paylaşacağım görüntüler) videoların çoğunlu halen daha “alpha footage” olarak gelmekte. Oyunun test aşamaları bitmiş değil. Ancak belirlenen çıkış tarihi, 22 Ağustos 2017. Tabi bir erteleme gelir mi şimdilik bilemiyoruz ancak muhtemelen ve umarım ki gelmez. Zaten Warner Bros. oyunlarını yazın çıkarmayı seven bir firma.

Oyunun bir diğer konuşulması gereken kısmı ise sistem gereksinimleri sanırım. Zira Shadow of Mordor çıktığında ultra ayarlarda çalıştırabilen bilgisayar sayısı azdı. Şu an ise oyunun beklediği minimum ve önerilen özellikler şu şekilde:

Minimum:
İşletim Sistemi: Windows 7 SP1
İşlemci: Intel i5-2550K, 3.4 GHz
Hafıza: 8 GB RAM
Ekran kartı: GeForce GTX 670 | Radeon HD 7950
Depolama alanı: 60 GB

Önerilen: 
İşletim Sistemi: Windows 10 versiyon 14393.102 veya daha üzeri
İşlemci: Intel Core i7-3770, 3.4 GHz
Hafıza: 16 GB RAM
Ekran Kartı: GeForce GTX 970 veya GeForce GTX 1060 6GB | Radeon R9 290X veya Radeon RX 480
Depolama Alanı: 60 GB

Shadow of War’un hikayesi:

Shadow of Mordor’un bitişinden sonra başlayan Shadow of War’da, Talian ve Celebrimbor kendi “Ring of Power” (Güç Yüzüğü)nü dövüyor ve Dark Lord Sauron’a kafa tutmaya hazırlanıyorlar. Bu yüzük sayesinde Talion yeni özellikler kazanıyor.

Talion’un yüzüğü takmasının ardından onu hisseden ve gören “Ringwraith”lerin, insanların şehirlerinden Minas Ithil’in Witch King’in kontrolüne geçmesini sağlaması ile başlıyor oyun. Ayrıca unutmayın ki, (bilen bilir) Minas Ithil’in düşmesi, Orta-Dünya tarihi açısından çok büyük önemi vardır. Şehrin düşmesi, Mordor’un genişlemesi ve savaşa hazırlanması anlamına gelmekte. Hatta çıkış videosunda da kuşatma sahneleri, Minas Morgul’un son hali gibi anları görebiliyorsunuz.

Oyun, Doom Dağı’nın eteklerinin dışında kalan alanlara odaklanarak, oyunculara önceki oyuna göre hem daha farklı hem de daha çeşitli yeni alanlar sunuyor olacak. Ormanlar, karlı dağlar ve nehirler doğrulanmış durumda. Bu da demek oluyor ki, Gondor’un ortaçağ tarzı yapılarına daha sık rastlayacağız bu oyunda. Ayrıca bir de ortamlara zırhlı bir “Necromancer”ın da geldiği görülüyor ve Talion olarak bu tipin de icabına bakmamız gerekecek belli ki.

Yenilenen Nemesis Sistemi:

Nemesis sistemi, Shadow of Mordor’un bizlere bir hediyesiydi. Shadow of War ile de bu sistem çok daha detaylı ve geniş bir hali ile geri geliyor. Ve artık Warchief’lerin de üzerinde yer alan Overlord’larla da uğraşacağız. Overlord’lar Nemesis Fortress’ların, devasa kalelerin kumandanları olarak önümüze çıkıyor. Kaleleri kuşatıp, overlordları dize getirmek ise bizim ve tabi Celebrimbor’un işi olacak.

Shadow of War’un yeni silah sistemi:

Artık yeni silahlar, set haline getirip özelliklerinden yararlanabileceğimiz zırhlar ve soketler oyuna dahil olmuş durumda. Önceki oyunda sadece görsel olarak değişiklik yapan ve dlc’ler ile sağlanan kıyafetler, artık bir çok sağlam ve önemli özelliğe sahip zırhlar olarak oyun içerisinde yer alacak. Bu zırh ve silahları toplayıp, soketleyip, özelliklerini geliştirerek, Sauron’un ordularına karşı daha rahat ve daha durdurulamaz bir halde savaşmaya devam edeceğiz.

Diğer Yenilikler:

Shadow of War sadece bir kaç yenilik getirmekle kalmıyor ve Shadow of Mordor’da var olan bir çok özelliği de geliştirerek ve genişleterek sunmaya hazırlanıyor. İşte bugüne kadar açıklanan ve gösterilen yenilik ve geliştirmelerin bir kaçı ile sizleri başbaşa bırakıyorum.

Videoların kaynağı: IGN.

- Yorumlar -