Son bir kaç aydır insanın içi sıkılıyor. Her ne kadar yaz aylarında olsak da son zamanlarda gelişen olaylar ve genel olarak 2016’nın çok uğursuz bir yıl olması dünya genelinde çok “öff” bir havanın hakim olmasına sebep oluyor. Peki bunca sıkıntının içinde bizi neşelendirecek bir şeyler var mı? Tabii ki var! Nintendo varken kim sıkılıyor, nereye sıkılıyor? Tamam Wii U sahipleri biraz sıkılıyor olabilir ama 3DS sahiplerinin yüzü gülüyor. Neden? Çünkü Kirby geri döndü, hem de hiç alışık olmadığımız şekilde.

Kirby serisinin Nisan sonunda Japonya’da, Haziran ayında da Batı için 3DS’e çıkış yapan yeni üyesi Kirby: Planet Robobot hem alışık olduğumuz şekilde, hem de çok da alışık olmadığımız şekilde bir Kirby oyunu. Öncelikle daha önce hayatında Kirby oynamamış olan arkadaşlar için anlatalım; Kirby serisi spin-off’ları saymazsak herkesin eğlenebileceği şekilde dizayn edilen bir platform oyunu. Baş karakter Kirby ile çoğu düşmanı yiyerek (evet yiyerek, metafor değildi) güçlerini kazanıyor, yine aynı güçleri onlara karşı kullanarak gezegeni kurtarırken kaos ortamı oluşturuyoruz… Şaka şaka oyun çok tatlı ya ne kaosu?

Peki Planet Robobot’un ne farkı var diğer oyunlardan? İnceleyelim…

kpr1(1)

Tengen Toppa Kirby Lagann

İsminden de anlaşılacağı gibi Planet Robobot robotların ağırlıklı olduğu bir oyun. Hikayeye göre -her zamanki gibi- işler tam tıkırında giderken, Kirby bir ağacın altında uyurken kendisinin gezegeni Pop Star robot tehdidi altında kalır, Meta Knight ve Kral Dedede bu tehdide direnemezler ve tüm iş yine bizim pembe patatese kalır. Yani değişen tek hikaye burada robotların ağırlıkta olması. Hikayede robotlar bu kadar yer kaplıyorken bunun oynanışa etkisi olmayacak mıydı?

Kirby’e bu oyunda boyutlarına göre büyük bir mecha robot eşlik ediyor, oynanıştaki en büyük değişim de bu zaten. Normalde diğer oyunlarda da tank, robot, uçak gibi makineler kullansak da bu yeni oyunda robotumuz en az Edward Kenway‘in gemisi Jackdaw kadar önemli. Nasıl Kirby yediği düşmanların güçlerini alabiliyorsa robotumuz da düşman güçlerini analiz edip kendisini o güce adapte edebiliyor ve bu Kirby’ninkinden çok daha farklı. Mesela rock gücünde Kirby yüksekten taşa dönüşüp düşüyorsa robotumuz taştan yumruklara sahip oluyor. Jet moduna girmiyorum bile.

Robota çok da özelleştirme yapamasak da oyun boyunca topladığımız çıkartmaları robotumuzun kollarına yapıştırarak az da olsa robotu biraz daha “kendimizin” yapabiliyoruz.

Oyunun oynanışında robot dışında çok da büyük bir değişiklik yok; bölüm bölüm geç, canavar ye, güçlen, boss döv, gezegeni kurtar formülü tüm Kirby’lerde olduğu gibi sabit tutulmuş. Yalnız Kirby’nin kazandığı güçlerde diğer Nintendo oyunlarına çok fazla gönderme olduğu gözümden kaçmadı. Kılıç aldığı zaman Kirby’nin tıpkı Link gibi bir şapkasının oluşması, ESP gücünün bariz bir Ness göndermesi olması (EarthBound’un baş karakteridir kendisi) görebildiğim göndermelerin yalnızca ikisi. Bunun da karakterin yaratıcısı Masahiro Sakurai’ın Nintendo’nun karma dövüş oyunu Super Smash Bros’un yapımcısı olmasına bağlamak mümkün.

kirby-planet-robobot-story.jpg(1)

Mobile Suit Kirby

Gelelim oyunun grafiklerine. Eğer bir 3DS oyunu araştırıyorsanız gördüğünüz hiçbir screenshot’a aldanmamanız gerek. Zira her ne kadar 3DS’in grafikleri çok iyi olsa da screenshot’lar neden öyle çirkin gösteriyor ben de bilmiyorum, değişik bir şey… Neyse, oyunun grafikleri her zamanki gibi çok güzel. Kirby’nin rengarenk dünyası her ne kadar robotlar tarafından istila edilmiş olsa da pastel renklerini koruyor. Modeller ve kaplamalar oldukça kaliteli, sonuçta Resident Evil: Revelations‘ı çalıştıran makinenin üreticilerinin yaptığı oyundan daha fazlası da beklenmemeli.

Müzikler için çok fazla efor sarfetmemiş olmaları bir yandan üzdü, bir yandan da sevindirdi açıkçası. Oyun için bestelenen çok şarkı olmasa da eski oyunların şarkılarının remix halleri ufak bir nostalji yaşattı ki bu bir Nintendo hayranının en çok sevdiği şey olabilir.

Kirby-Planet-Robobot3(1)

Kirby Genesis Evangelion

Her Kirby oyununda olduğu gibi (yani neredeyse her Kirby oyununda) Planet Robobot’ta da ana oyunla birlikte yan oyunlar mevcut. Team Kirby Clash ve Kirby 3D Rumble isimli iki oyun her ne kadar ana oyuna göre daha kısa olsa da daha az eğlenceli AAA oyunlar oynadığımı hatırlıyorum ben (sözüm sana BioShock 2).

Team Kirby Clash’te dört farklı güçteki Kirby’den birini alıp gerek tek başımıza (yanımızda bir AI oyuncuyla) gerekse multiplayer olarak boss dövüyoruz. Tabii oyunun asıl amacı boss’u yenmek değil, boss’u en kısa sürede yenmek. İkinci oyun Kirby 3D Rumble ise 3D düzlemde elimizden geldiğince hızlı bir şekilde dalgalar halinde gelen düşmanları yenip bir yandan da altınları toplamaya çalışmak.

Oyunu bitirdiğimizde ise karşımıza iki yeni oyun modu çıkıyor; Meta Knightmare Returns ve The Arena. Meta Knightmare Returns’te ana oyunu daha zor bir şekilde serinin karizmatik karakteri Meta Knight’la oynama şansı bulurken, The Arena’da ise multiplayer olarak farklı boss’larla savaşıyoruz fakat bu Team Kirby Clash’ten daha farklı; Team Kirby Clash’te farklı güçlerde savaşıyorken burada sadece Kirby’iz.

Tüm oyunu özetlememiz gerekirse Kirby: Planet Robobot ilk oyundan beri sabit tutmaya çalıştığı “herkesin eğlenebileceği platform oyunu” formülünü bu oyunda da başarıyla uygulayarak, gerek casual oyuncuları hatta deyim yerindeyse çocukları eğlendirecek basitlikte fakat oyunda zorluk arayanları da tatmin edecek düzeyde bulmacalara sahip bir oyun olmuş. Eğer 3DS sahibiyseniz ve oynayacak oyun bulamıyorsanız Kirby: Planet Robobot şiddetle önerilir.

- Yorumlar -