Oyun tasarımının büyük yapıtaşlarını iki bölümde anlatmaya başlamıştım. Şimdi, Bölüm 2‘de kaldığımız  yerden devam ediyoruz. Yine soyadına göre alfabetik olarak ilerledim.

İşte oyun tasarımının tanrı ve tanrıçalarının devamı:

31) Peter Molyneux (1959-)

Peter-molyneux-at-university-of-southamptonİngiliz oyun tasarımcısı, yazılımcısı ve yapımcısı. Strateji türünün önemli yapı taşlarından birisidir kendisi. Tasarladığı ve programladığı oyunlar arasında en popüleri Tanrıcılık oyunu olan Populous, sonra Syndicate, Theme Park, Dungeon Keeper, Black&White ve enteresan olarak ünlü Fable serisileridir.

1982 yılında Commodore 64 platformu için geliştirdiği oyunlarla başlayan kariyeri, Bullfrog Software ve Lionhead Studios firmalarını kurup başa geçmesiyle devam etmiştir. Şu anda 22Cans oyun geliştirme firmasının kurucusu ve başında olmakla beraber Godus isimli bir oyun üzerinde çalışmaktadır.

 

 

 

32) Yuji Naka (1965-)

Yuji_nakaJapon oyun tasarımcısı, yazılımcısı ve yapımcısı. Nasıl Mario deyince Nintendo, Nintendo deyince akla Mario gelir; SEGA deyince aklımıza ilk oyun olan ve SEGA firmasının maskotu SONIC ve serisinin yaratıcısıdır.

Benim çocukluğumda da oyuncular aynen bugünkü gibi ikiye ayrılırdı. Nintendocular, Segacılar ve PC’ciler (Tabii o zamanlar daha çok Amiga’cılar desek daha doğru olur belki). Ben ve kardeşim Sega’cılar grubundaydık ve Sonic karakterinin bizim için anlamı daha farklıdır doğal olarak.

Naka-sama hocamız Sonic: The Hedgehog ve serilerinin dışında SEGA ile özdeşlemiş birçok oyuna da imzasını çakmıştır. Mesela;

Spy vs Spy
Phantasy Star 1 & 2
Ghouls n’ Ghosts
Nights into Dreams

33) Gabe Newell (1962-)

Gabe_Newell_GDC_2010STEAM denen hadisenin yaratıcısı olan Valve Corporation firmasının sahibi!

Biz oyuncuların… Ya bırak Allah aşkına ben bu adam için ne diyebilirim ki? Sayesinde oyunsuz kalmadığımız ve indirim zamanı her ne kadar cüzdanlarımızı sömürse de kendisini sevmekten hiç vazgeçmeyeceğim bir abimiz Gabe.

Evet oyun tasarımcısı değil ama oyun firmalarının açılmasını, yeni oyunların üretilmesine ve eski oyunların tekrar manevi değerlerinin arttırmasındaki büyük etkisi “tartışılmaz” olduğu için listeme ekledim.

Başarısının büyüklüğünü şöyle açıklamak isterim. Nisan 2015 verilerine göre kendi mal varlığının net (vergi sonrası yani) değeri

1.26 MİLYAR DOLAR!!! $$$

Çocukluğunda Gabe Newell babayla dalga geçen ve ona fırsat vermeyenlere kapak olsun!

34) Tomohiro Nishikado (1944-)

Tomohiro-nishikadoJapon oyun yazılımcısı. 1978 yılında SPACE INVADERS oyununu yaptı, bizim ceplerimizde jeton için para kalmadı. Bu oyunun türevleri halen daha akıllı telefonlarda oynanmaktadır. Düşünün yani! Shooter serisinin gelişmesindeki katkılarından dolayı listemizde bulunmaktadır.

 

 

 

 

35) Tetsuya Nomura (1970-)

Nomura_KHJapon oyun tasarımcısı, ressam, yapımcı ve yönetmen. Final Fantasy serisi bu Japon hocamızın aklından çıkmadır. Japon RPG severlerin üstadır. Bendeniz sadece Final Fantasy II oynamış olsam da Final Fantasy serisinin global popüler kültürdeki etkisini yadırgayacak değilim. Yani sonuç itibariyle mağarada yaşamıyoruz biz de 😛

Ha bu arada Kingdom Hearts serisi de kendi eseridir.

36) Yoshiki Okamoto (1961-)

Yoshiki_okamoto

Japon oyun tasarımcısı. Final Fight ve Street Fighter 2 oyunlarını tasarlamıştır. Az mı jeton harcadım bu oyunlara? REP, +1 hanımlar ve beyler!

Şu anda kurucusu olduğu Game Republic firmasının başında ve türlü mobil oyunları tasarlamak ve geliştirmektedir.

 

 

 

37) Alexey Pajitnov (1956-)

Alexey_Pajitnov_-_2575833305_(crop)

Rus bilgisayar mühendisi, yazılımcı ve oyun tasarımcısı. Arkadaşlar bu beyefendi hakkında tek şey söyleyeceğim, o da: TETRIS!!!

 

Tetris dışında birkaç oyun daha geliştirmiştir fakat Tetris oyununu duymamış olanınız var mı? Eh olmaz tabii. Bir ara deliler gibi hepimiz tetris oynadık. Global popüler kültürde önemli bir yere sahip olan Tetris, 1984 yılında geliştirilmiş ve Yunan numerik ön eki olan Tetra kelimesi ile Alexey Pajitnov’un en sevdiği spor olan Tennis’in kelimelerinin birleşiminden olmuş sana TETRIS. Enteresan değil mi? Hani tetra dörtlü demek ve Tetris teki tüm bloklar dörtlü olarak oyuncunun karşısına çıkmaktadır. Tenis ile bir alakası yok ama işte Alexey Pajitnov amcamız özel zevkini de araya sıkıştırıvermiş. 🙂

 

38) David Perry (1967-)

David_Perry_PlayStation_Meeting_2013Kuzey İrlandalı oyun tasarımcısı ve yazılımcısı. Earthworm JIM , MDK , PaperBoy, Sacrifice, Enter the Matrix gibi oyunların yaratıcısı ve tasarımcısı olduğu kadar, en son 2007 yılında çizgi roman karakteri The Darkness ve sonra adı hatrı sayılır 2008 çıkışlı, MMORPG Age of Conan: Hyborian Adventures oyunlarını tasarlamıştır.

 

 

 

 

 

39) Markus Persson (1979-)

800px-Markus_Persson_at_GDC_2011İsveçli oyun tasarımcısı ve yazılımcısı. MINECRAFT çılgınlığı bu elemana aittir. İstediğiniz kadar sövebilirsiniz 😛

Yahu adamın net değeri 1.5 MİLYAR DOLARMIŞ $$$. Minecraft deyip geçmeyin yani.

 

 

 

 

 

40) John Romero (1967-)

johnromeroAmerikalı oyun tasarımcısı ve yazılımcısı. Brenda Brathwaite (Hani Bölüm 1‘de anlattım ya, hani Wizardry serisini baştan aşağa tasarlayan abla, ha işte o ya) hanımefendinin eşi. Kızılderili Amerikalılardan ve kariyeri boyunca Wolfstein 3D, Doom, Doom 2, Quake, Might and Magic 2, Hexen, Heretic gibi FPS oyunlarına imzalarını çakmıştır.

Uzun saçları sektörde ayrı bir üne sahiptir.

 

41) Masahiro Sakurai (1970-)
masahiro_sakurai

Japon oyun tasarımcısı ve yazılımcısı. Kirby ve Super Smash Bros. oyunlarının yaratıcısıdır. Platform türündeki oyunlardan elde ettiği başarı azımsanacak gibi değil.

Olm şuna bakın ya, ne tatlı di mi? (Kinaye? Ölümüne!)

kirby

42) Tim Schafer (1967-)

Tim_Schafer_2011Amerikalı oyun tasarımcısı ve programcısı. Birçoğumuzun gönlünde İLAH! LucasArts firmasında harikalar yaratmış ve sonunda kendi firması olan Double Fine Productions firmasını kurmuştur. Böylesine yaratıcı bir beynin ürettiklerini şöyle bir sıralayalım isterseniz;

*Maniac Mansion (tools programmer)
*The Secret of Monkey Island (co-writer, programmer, additional designer)
*Monkey Island 2: LeChuck’s Revenge (co-writer, programmer, additional designer)
*Maniac Mansion: Day of the Tentacle (co-designer, co-producer, co-director, co-writer)
*Full Throttle (Project Lead, Lead Writer, Lead Designer) FAVORİM!
*Star Wars: Shadows of the Empire (Project Coordinator)
*The Curse of Monkey Island (Additional Design)
*Grim Fandango (Project Leader, Lead Writer, Lead Designer, Programmer)
*Psychonauts (Creative Director, Co-writer, Designer)
*BRÜTAL LEGEND! (Creative Director, Co-writer, Designer)

brutal-legend-wallpaper-2-eddie-riggs

*Costume Quest (Creative Director, writer)
*Stacking (Creative Director)
*Iron Brigade (Creative Director)

…ve daha niceleri. Valla yazmaktan yoruldum kusura bakmayın 🙂

43) Warren Spector (1955-)

800px-11.30.10SpectorDavidByLuigiNovi2Amerikalı oyun tasarımcısı. Kendisi rol yapma oyunlarındaki yetkinliği, uzmanlığı ve bu oyunlardan elde ettiği başarılarıyla global oyun piyasasında tanınmaktadır. Deus Ex serisinin yaratıcısıdır diyelim. Warren hocamızın yaptıklarını şöyle bir sıralarsam ne demek istediğimi daha iyi anlayacağınızı düşünüyorum:

*Wing Commander
*Wing Commander: The Secret Missions
*Ultima VI: The False Prophet
*Bad Blood
*Wing Commander II: Vengeance of the Kilrathi
*Wing Commander: The Secret Missions 2 – Crusade
*Ultima: Worlds of Adventure 2: Martian Dreams
*Ultima Underworld: The Stygian Abyss
*ShadowCaster
*Ultima Underworld II: Labyrinth of Worlds
*Wing Commander: Privateer – Righteous Fire
*Ultima VII Part Two: Serpent Isle
*Ultima VII Part Two: The Silver Seed
*Wings of Glory
*System Shock
*CyberMage: Darklight Awakening
*Crusader: No Remorse
*Thief: The Dark Project
*Deus Ex
*Deus Ex: Invisible War
*Thief: Deadly Shadows
*Epic Mickey
*Epic Mickey 2: The Power of Two

Gördüğünüz gibi pek bir üretken kendileri!

44) Kim Swift (1983-)

Amerikalı oyun tasarımcısı ve proje yöneticisi. Kim hanım kızımız Valve firmasında çalışmakta olup, Portal ve Left 4 Dead oyunlarının tasarımcısı ve proje yöneticiliğini yapmıştır. Kendisine başarılarının devamını dilerken, artık bir Half-Life 2 projesine el atar mı acaba diye de merak etmiyor değilim hani…

45) Satoshi Tajiri (1965-)

pokemon

Japon oyun tasarımcısı. Abi hiç uzatmıyorum, kendisi Pokemon‘un yaratıcısıdır. ENOUGH SAID! Daha ne yazayım ki?

(*)Kendi kendime sesli düşünmeler, düşünceler: Kirby bir çeşit Pokémon mu acaba? Enteresan değil mi? Olabilir sanki… Oluru var baya!

Bu yazımda da oyunların tasarımcılarını incelemeye devam ettim.

Daha sonra Bölüm Şefinde görüşmek üzere!

- Yorumlar -