FRP! Fantasy Role-Playing Game. 1970’lerin ortasında bir grup cin fikirli ve oyun oynamayı seven elemanların beraberce yarattığı bu oyun türü artık bilgisayar/video oyunlarının bir türü haline geldi.

Bunun böyle olması bir yana bendeniz hala daha FRP oynayan ve oynatan (ayıptır söylemesi fena değilimdir DM olarak) birisi olarak sizlerle FRP oyunlarınızda kullanabileceğiniz oyun fikirleri, görevleri vs gibi bir liste hazırladım. Şunu söylememde fayda var; her ne kadar birkaç örneği internetten bulmuş ve oynatmış olsam da, 14 yaşından beri FRP oynayan yazarın hayal gücü “map” edilememiştir, edilemez de. Listedeki 50 madde de tarafımca test edilmiş ve oyuncularım da çok beğenmişlerdir.

Kimi zaman benden akıllı çıkıp görevleri bir çırpıda bitirmişlerdir, kimi zaman da beni öldürmekle tehdit etmişlerdir 😛

Şaka bir yana, masaüstü FRP oynamak ve oynatmak dünyanın en zevkli ve sosyal aktivitesi olmakla beraber, sadece hayal gücünüzle sınırlıdır. O yüzdendir ki, bu liste tamamen sizlere ilham vermesi açısından faydalı olacağını düşünüyorum ve tabii ki de bir fikir bazen 100 fikri daha arkasından getirtirebiliyor.

Listeyi okurken göreceksiniz çok fazla detay vermedim. Eeh DM’lik yapacaksınız biraz da hayal gücünüzü kullanın be kuzum!

Demiştim ilk bölümde… O halde ver elini Bölüm İkiye!

Beğeninize,

26- Ravenloft! Demi Plane of Dread düzleminde yeni bir coğrafi oluşum oluşmaktadır ve bu toprakların hakimi zehirli sislerin arasından çıkıp, yeni oluşan Solovia’nın lordu olacaktır. İyi hoş güzelde, sislerin arasından bir değil üç tane varlık çıkımştır. Level 10 Ranger, Level 8 Assassin Erkek Vampir Elf, Level 25 Cleric Erkek Greater Mummy ve Level 19 Necromencer Erkek Lich… Buyrun “cenaze” namazına.

27- White Wolf firmasının en sevdiğim oyunlarından biri de WereWolf: The Apocalypse’dir. Hatta bunun için yazı serisi yazacaktım da sonra vazgeçtim. Hele hele The Pack’de yazılan Vampire, Demon, Changeling yazılarını görünce dedim arkadaşlar baya yardırıyorlar hiç de engel olmayayım. Ama en azından oynattığım bir oyundan bahsedebilirim.


İstanbul, belki bileniniz vardır, Camarilla üyesi Ventrue bir Prens tarafından yönetilmektedir. Requiem öncesinde geçiyor hikayemiz. Her ne kadar Mustafa’nın, İstanbul Prensi, şehri yönettiği düşünülse de aslında tam anlamıyla bir Sabbat kalesidir. Özellikle Lasombra klanı şehrin bürokrasi ve altyapısında baya etkilidir. Oyuncu grubu Garou’lar da bu durumdan rahatsız ve en azından İstanbul’daki vampir klanları arasında iç savaş başlatılmasının doğru bir taktik olacağını düşünmektedirler. Fakat bir Shadow Lord Full Moon savaşçısının ajandasında başka planları vardır.

28- İkinci oynattığım WereWolf: Apocalypse oyunu da şöyle: Peri Bacaları her ne kadar Giavonni vampir klanı için feci derecede önemli bir mekan olsa da, aslında Children of Gaia, Silent Striders, Shadow Lords ve Silver Fangs Garou (kurt adamlar) kabileleri için ruhsal açısından en kutsal Caern mekanlarından biridir.


Giavonni klanı, Followers of Set ve Assamite Klanları ile ittifak yaparak bölgedeki hem Tzimisce klanından, hem de kurt adamlardan kurtulmak için planlar yapmaktadırlar. Fakat Garou kabileleri yalnız değildir. Bu durumdan rahatsız Order of Hermes büyücüleri ve Periler (changeling) Garou savaşçılarından yardımlarını esirgemeyeceklerdir.

29- Bu maddedeki oyunu hep oynamak istemiştim ama benim ve oyuncularımın programları bir türlü uyuşmadı. Dedim madem oynatamıyorum, bizim için oynayın gayri:

Göbeklitepe malum bu aralar en popüler konulardan biri. Göbeklitepe haberlerinden esinlenerek bir Mage: The Ascension (Old World of Darkness) senaryosu oynatabilirsiniz. Technocratlarla diğer Mage toplumları arasında Göbeklitepe’yi ele geçirme çabaları ile ilgili bir senaryo düşünmüştüm, bunun üzerine daha detaylı birçok farklı doğa üstü varlığın dahil olabileceği bir oyun olabilir. Tavsiyem bir tane yeni uyanmış ama aklı karışmış bir Mummy de olsun oyunda.

30- Madem White Wolf Old World of Darkness’den gidiyorum bir tane de Vampire oyunumu anlatayım:

Sene 2005, 31 Mayıs, Paris. oyuncularımızından birinin karakteri Sergei Kukkonov (yarı Finli, yarı Rus) adında bir Nosferatu. Kendisi Embrace edilmeden önce Finlandiyalı bir genetik mühendisiymiş. İkinci Dünya Savaşı sonrasında insan olarak dünyaya geliyor ve aslında çok genç bir Kindred (9th generation). Laboratuvarında çalışırken bir Wraith geliyor ve camına “İHANET” ve “DIABLERIE” kelimelerini yazıyor. Rol yapmanın bol olabileceği bu senaryoda bir Malkav vampiriyle onunla deliliğine ortak olmuş bir Ravnos vampiri Camarilla’nın şehrin üzerindeki zor elde edilmiş ve hassas kontrolünü bozmak üzere. Sürekli şehrin orasında burasında Kindred’ler yok ediliyor ve hatta Society of Leopold elemanları bile durumdan rahatsız. Ulen biz öldürecektik kendi kendinize ne oluyor lan gibi saçma bir kıskançlık ve ego patlaması içindeler. Camarilla ihtiyar heyeti (!) bu iki renegade Vampirden fena halde şüphelenmektedirler.

Doğal olarak, konu Vampirler olunca hiçbir şey göründüğü gibi değildir 😉

31- D&D ortamına geri dönelim biraz:

Asmodeus (Highest Lord of the Nine Hells, the Baator and the Ruler of the Nith Layer of Baator) kültünün bir hücresi Crushing Fist of Spite (Book of Vile Darkness kitabından detayları öğrenebilirsiniz) parşomenini (scroll) bulmuş ve krallığın üzerinde kullanmayı planlamaktadırlar. Engel olun!

Lord Asmodeus

32- Bir Gnoll ordusu kuzey ve kuzey doğu bölgesinde terör estirmektedir. Ordunun başındaki gnoll ortalama bir Gnoll’dan hem daha uzun hem daha iri ve elinde Triple Flail of Yeenoghu silahı bulunmaktadır. Yeenoghu Gnoll’ları kendi suretinden yarattığı düşünülen, inanılan Demon Prensidir. Avatarı ordu mu topladı yani, ama nasıl olur? Bknz DM!

Yeenoghu, Demon Lord of Gnolls

33- Tanrı Neurull’un rahipleri tarafından The Cauldron of Zombie Spewing (yine Book of Vile Darkness kitabından detayları öğrenebilirsiniz) kadim harabelerin arasında bulunmuş ve geliştirilmiştir. Undead ordusu oluşturulmak üzere. Uzun soluklu veya one shot bir oyun olabilir pekala.

Book of Vile Darkness

34- Bu madde tam bir adventure oyunu fikri değil de bir side-quest olarak düşünebilirsiniz; questin sonucunu da ana oyunun içinde önemli bir nokta olarak kullanabilirsiniz. Zamanında ortaokulda bir DM arkadaş bunu bize oynatmıştı fakat detaylar her zamanki gibi DM’lerimize aittir:

Lightning Elemental

Bir haftadır kasabanın mezarlığında tuhaf bir hadise yaşanmaktadır. Son bir haftadır, sürekli hep aynı mezar taşına her gece aynı saatte/zamanda yıldırım düşmektedir. Lightning Elemental mı? Yoksa birileri yerin altında bir şeyler karıştırıyor da bizim mi haberimiz yok? Araştırın bakalım.

35- Kasabanın göbeğinde DEVASA bir yumurta(!) bir anda belirir. Hiçbir güç de yumurtanın kabuğunu kıramaz. Bırak kılıç, balta, topuz, mızrak, ok falan, Fireball, Chain Lightning, Magic Missile büyüleri bile bir pürüz oluşturamaz kabuğun üzerinde. Enteresandır ki, maceracı grup kasabaya geldiğinde yumurtanın yüzeyinde çatlaklar oluşmaya başlar…

Sonrası mı? DM kardeşim bir el at bakayım!

36- Nedense bu kuleler hep bir anda, ansızın ortaya çıkar fantezi dünyalarında. Allah Allah yahu? 😛

Bronz ve 60 metre yüksekliğinde bir kale belirir aniden. Maceracı grup kuleyi araştırmaya gittiğinde bir kere kulenin içerisinin dışarıdan göründüğünden çok daha büyük ve geniş olduğunu gözlemlerler. Yani örneğin, dışaradan bakıldığında 100 m2 olarak düşünülen kulenin katları aslında içeri girildiğinde yarım kilometrekare kadar bir alana sahiptir.

Kule tam bir hayvanat bahçesi gibidir ve birçok canavar kafeslerde bulunmaktadır. Ayrıca türlü türlü tuzaklar ve bulmacalarda bulunmaktadır.

Kule üç tane Rakshasa’nın güçlerini birleştirmesiyle oluşmuştur: Black Rakshasa (Lvl 9 Ranger, Lvl 2 Barbarian), Red Rakshasa (Bildiğimiz sevdiğimiz Güney Çin Kaplanı görünümünde Lvl 15 Wizard, Lvl 2 Demonologist) ve liderleri White Rakshasa (Lvl 18 Cleric Lvl 2 Necromancer)

 

White Rakshasa’yı tam öldüreceğiniz zaman eleman bir portal açar ve kaçar. Arkasından gittiğinizde maceracı grup kendisini Sigil’de (City of Doors, City of Portals, Cage City, The Center of the Multiverse, The Lady of Pain’s Domain) bulur.

37- Yine senaryo yaratmak için kasmak istemiyorum ama uzun soluklu bir Planescape oyunu oynatmak istiyorum diyorsanız:

Tales From the Infinite Staircase

Planescape: Tales From the Infinite Staircase

Google Amca’dan pdf indirebilirsiniz. Baya zevkli bir oyun ve emin olun FRP oyunlarına bakış açınızı değiştirecek ve ufkunuzu açacak bir oyun. Hem DM’ler için hem oyuncular için.

38- KORSANLAR! Hiçbir zaman eskimeyen ve eskimeyecek bir konu!

Korsanlar ilk defa birleşmeyi düşünmektedirler fakat Sea Trolls, Sea Hags ve bilimum deniz, okyanus bazlı canavarda korsanlara karşı birleşmiştir. Kimin tarafında olacaksınız peki?

Bu oyunu oynarken aşağıdaki müzikleri kullanabilirsiniz:

39- Çok enteresan bir fikir, bunu İnternet aracılığıyla buldum: Good Alignment sahibi bir ejderhayı Evil bir prensesten kurtarın. Çok saçma ama bir o kadar inanılmaz eğlenceli olabilir.

40. Yine senaryo yaratmak için kasmak istemiyorum ama bu sefer, uzun soluklu bir Ravenloft oyunu oynatmak istiyorum diyorsanız:

Ship of Horror

Ravenloft: Ship of Horror

Google Amca’dan pdf indirebilirsiniz. Korku elementinden daha çok gerilim ve entrikanın bol olduğu bir oyun kendisi. Oynatırken oyuncularımdan çok ben oynatırken baya eğlenmiştim. Oyuncularımın sinirleri bozulmuştu. Evil does smell good bro!
Hahahah!

41- Bir Forgotten Realms oyunu daha: Birçok kaynaktan alınan istihbarat raporlarına göre Underdark’ta yaşayan tüm Evil toplumlar ve canavarlar House Baerne’nın (Menzoberranzan’ın en büyük ve kudretli Drow Hanedanı ve şehir devletinin başı) bayrağı altında toplanmış ve taptıkları Queen of Spiders Tanrıçası Lloth’u Toril’e getirmeyi hedeflemektedir.

Bunun için çok bir büyük alanı fethedip, güneş karartıp, sürekli ve süresiz karanlığa gezegeni gömüp Lloth’un Toril’de hayat bulmasını sağlamak için çalışmalar başlamıştır.

Bunun üzerine tüm şehir devletleri de birleşme kararı almıştır fakat toplanan ittifak (FOR THE ALLIANCE!!) maceracı gruba scouting görevi verir ve grubu DM’in belirlediği sihirsel eşyalarla (magical items, weapons, artifacts) donatır ve grubu yollar.

Tabii konu Faerun’daki Drow (Dark Elves) olunca hiçbir şey göründüğü gibi değildir. Ulen Jarlaxle! Yine yaptın yapacağını…

Jarlaxle

42- Bir DragonLance oyunu: Solace’da hatta Ansalon kıtasının en meşhur hanı olan Inn of the Last Home da takılan ve dinlenen maceracı grup, kırmızı cübbeli ve teni altın renkli bir büyücünün (Oooobbbaaaa!!!) masalarına oturmasıyla hikaye başlar.

Raistlin Majere

Ejderha Orduları War of the Lance Savaşı sırasında önemli bir stratejik zafer kazanmışlardır ve Raistlin savaşın kaderini değiştirmek için bir plan yaptığını gruba söyler; detaylar verilmez ama der ki Raistlin; “Takhisis önümüzde diz çökecek!”

Harbiden mi? Bknz DM!

-Minotarlar mı? Tüm bir kabile mi? Ne diyorsun?
-Olm tabii ya, hem de bunlar yazık mülteci…
-Yapma ya…
-Neyse, bakalım neler olacak?

43- The Clockwork Nirvana of Mechanus düzlemi Lawful Neutral alignment’ın vücut bulmuş halidir. Düzlemdeki herşey orantılı ve düzenlidir. Tüm düzlem neredeyse devasa çarklar, basit makinalar, palangalar ve sayısız düzenekten oluşmaktadır.

The Clockwork Nirvana of Mechanus Düzlemi

Gods of Knowledge and Invention tanrılarının (FR’deki Milil, Deneir, Gond ve başları Oghma) ortak tapınağı ve büyük kütüphanesinde (Candlekeep neymiş? Peehh!) bulunan maceracı grup birden yaraları içinde ve delirmiş bir Modron görürler. Kütüphanede kargaşa yaratan Modro’nun bu hareketine kimse anlam veremez. Sanki kaos denizine düşmüş ve delirmiştir. Yoksa öyle mi olmuştur?

Zavallı Modron gruba koşarak üzerine atlar ve yardım çığlıkları arasında son nefesini verir. Modronun yaraları incelendiğinde derin kaos izlerinin bulunduğu tespit edilir. Hemen Mechanus düzlemine bir Portal açılır.

Düzleme gelindiğinde ilk başta göze çarpmasa da, aslında Ever-Changing Chaos of Limbo düzleminden gelen kaos nehri Mechanus düzlemine akmaktadır.

Nasıl ve niye mi? Bknz DM!

44- Outlands! Ya da tam adıyla Concordant Domain of the Outlands düzlemi  %100 True Neutral bir düzlem ve True Neutral olan varlıkların öldükten sonra ruhlarının toplandığı düzlemdir. Outlands’in en önemli özelliği, sonsuz olan düzlemin ortasında sonsuz yükseklikte The Spire taş kulesinin olması ve The Spire’ın tam tepesinde de Sigil’in görünmesidir.

The Spire’a yakınlaştıkça büyü kullanımı zorlaşır ve kulenin dibinde imkansız hale gelir. Tanrı ve Tanrıçaların bile güçleri sıfırlanır o kadar yani.

Maceracı grup bir önceki maceralarından yorulmuş ve dinlemek bir hana girip geceyi geçirirler. Tüm grup aynı anda aynı rüyayı görürler. Cüneyt Arkın’a benzeyen bir amca grup elemanlarının tek tek elini sıkar ve ona yardımcı olmalarını ister. Grup uyandığında kendilerini The Spire’ın dibinde bulurlar. Dream Plane’dan Outlands’e nasıl geçtiklerini düşünürken grup, bembeyaz bir baykuş gruba onu takip etmelerini rica eder.

Baykuşu takip eden grup, baykuşa türlü türlü sorular sorar ama aldıkları, alabildikleri tek bir cevap vardır. Kapı Kasabalarında (Gate Towns) bir sıkıntı vardır ve bu durum Kapı Kasabalarında yaşayanlar hariç diğer tüm varlıklar tarafından rahatsız edicidir.

Baykuş Lady of Pain tarafından gönderildiği ve Lady’in onları seçtiği söyler ve gruptan ayrılır. Grup 16 tane Gate-Town’u tek tek gezip problemi çözmelidir. Problemde şudur: Gate-Town’lar yakınında bulundukları düzlemlere uygun şekilde yaşanmaktadır. Mesela Curst Gate-Town’unda yaşayan halk sürekli birbirlerini arkadan vurup, ikiyüzlü insanlarla doludur. Bunun sebebi Curst, Carceri düzlemine yakın durmasındandır. Fakat Curst normalinin aksine herkes birbirine yardım ettiği bir kente dönüşmektedir. Yani anlayacağınız normalde oldukları Alignment’ın tam tersi şekilde yaşamaktadır ilgili kasabaların popülasyonu. Bu durumda Sigil’in tam tersi şekilde çalışmasını gerekmektedir. Ki bu durumda da Lady of Pain’e ihtiyaç olmayacaktır, o zaman yok olması gerekmektedir. Ama Lady böyle birşeye izin vermemektedir ve son kalan iradesiyle maceracı grubu Outlands’e getirip Gate-Town’ları eski haline getirmelerini ister.

16 kasaba ve can çekişen bir Tanrıça! Baya deneyimli oyuncuların beğenebileceği bir oyun…

45- Star*Drive kumpanyası için şöyle bir oyun olabilir:

Star*Drive Campaign Setting

Galactic Concord uzman bilim adamları ve mühendisleri, Concord’un kendi güvenlik ordusuyla beraber The Verge galaksinin haritasında bulunmayan fakat kazayla yeni keşfedilmiş bir gezegene giderler. Gezegende daha önceden görülmemiş bir tür yaşamaktadır.

Bu canlı bilinen herhangi bir şekilde mutasyona uğramamış, psişik güçleri olmasa da psişik güçlere karşı neredeyse bağışıklığı olan bir canlıdır. Bu canlının ekolojik, sosyolojik ve antropolojik bilgilerinin kategorize edilmesi için giden grubun bilmediği birşey vardır. Şüpheler Thule Empire ve VoidCorp yıldızlar arası toplumlarımda toplanmaktadır.

Peki işin aslı nedir? Bknz. GM!

46- WereWolf: Apocalypse oyunu olarak: Daha henüz Rite of Passage sınavından geçmemiş ve oyunun geçtiği coğrafyanın hakimi olan bir Silver Fang liderinin oğlu eğitilmek üzere Garou oyuncu gruba dahil olur. Dahil olur olmaz aslında küçük yavrunun Rite of Passage sınavı başlar. Her oyuncu küçük yavru için Storyteller ile beraber bir görev hazırlar ve görev yavru dahil tüm grupla beraber oynanır.

Yavrunun gelecekte iyi bir lider olması için yapılan bu senaryodan her oyuncunun ayrı kabileden gelmesi gerekmektedir. Yani aynı kabileden oyuncu grupta olmamalıdır.

47- Dev Mor Solucanlar medeniyetin tam ortasında dehşet saçmaktadır. Açtıkları delikten aşağı inen maceracı grup, türlü türlü tehlikelerle karşılaşacaktır. Alın size POWER-PLAY!!!

Purple Worm – Mor Solucan

48- Arcanum: Of Steamworks and Magick Obscura CRPG oyununu oynamayınız var mı? Oynayanlar için o zaman konuşayım:

ARCANUM: Of Steamworks & Magick Obscura

Orada bir lanet bir herif var ya, hani tokat manyağı yapıyoruz elemanı. İyi hoş güzelde Arcanum kıtasında T-Seng bölgesinde yaşayan Dark Elfleri ne yapacağız?

Bu sorunun üzerine Arcanum dünyasına uyumlu bir oyun oynatmıştım. Teknolojiyi dibine kadar kullanarak Dark Elflerin planlarını engellemişti oyuncularım. Siz de deneyebilirsiniz. Hazıra kaçmak gibi gelebilir ama eğlence konusunda şüpheniz hiç olmasın!

49- FRP oynamak isteyen ama bu oyunları hiç oynamamış ve hiçbir bilgisi olmayan bir arkadaş topluluğuna şöyle bir one shot oynamıştım:

Engizisyon İspanya’sında cadılıkla suçlanan bir kadın (hanım oyuncu arkadaş) hücresinde yatarken içeri engizisyon askerleri ve subayı geliyor, kadın hakkında konuşup kadını inceliyorlar. Askerlerden biri (hanım oyuncunun erkek arkadaşı) kadına aşık olmuştur. Kadın büyücü olmasına rağmen iftiraya uğradığı kötü niyetli cadının yerine hapishaneye o atılmıştır.

Gerçek İspanya tarihindeki olayları kullanarak ve biraz da fantastik ögeler (büyüler, canavarlar vs) ekleyerek onlara da FRP tutkusunu aşılamıştım.

50- Oyuncularınıza sadece taş-kağıt-makas yaparak, zar sallamadan Real-Time meydan savaşı oynatın. Benim bir arkadaşım oyun oynatırken hiç bize zar attırmaz ve her şeyi, kafasına göre, taş-kağıt-makas yönetimiyle oynatır. Kendisinin yarattığı kumpanyayı bir kale kuşatmasında başlamıştık.

Kuşatmayı tamamlamadığımız hepimiz kan ter içindeydik. İnanılmaz eğlenmiştik!

Bunu yaparken de utanmadan aşağıdaki parçayı arka fon müzik olarak kullandık, inanılmaz gaz olmuştuk

BÖLÜM İKİ SONU!

FRP oyunlarıyla ilgili yazılarım devam edecektir. Umarım beğenmiş ve sizlere biraz da olsa ilham verebilmişimdir.

- Yorumlar -