Japon oyun geliştirme ve yazılım firması FROM SOFTWARE yine yapacağını yaptı. Demon’s Souls ile başlayan tırnak yeme furyası bu sefer DARK SOULS serisinin 3. bölümüyle devam edecek.

Bu firmaya olan güvenim tam ve hayranlığım had safhada olabilir. Evet kabul ediyorum. Fakat Japon firması şu ana kadar -ki Bloodborne gibi canavar yaratmış bir ekipten bahsediyoruz- biz oyun severlerin beğenisini, övgüsünü toplamış ve haliyle bunu katbekat hak etmiştir.

Az da olsa FROM SOFTWARE firmasının canavar oyunlarını bir gözden geçirelim:
(Buna gerek var mıydı diye sorabilirsiniz, ama fanboyum yapacak bir şey yok. Okuyun la!)

1 Kasım (Anaaa! Eşimin doğum günü!) 1986 yılından beri faaliyet gösteren firmanın, Another Century’s Episodes serilerinden, Armored Core serilerinden, Echo Night serilerinden, hele hele King’s Field serilerinden bahsetmeyeceğim. Bu seriler zaten küresel oyun piyasalarında kendini kanıtlamış ve zamanında şanını, şöhretini haklı olarak yaşamışlardır. Oynamadığınız oyunları varsa Armored Core Mecha third person shooter oyun serisi ve King’s Field da RYO serileridir. Herhalde STEAM ya da başka platformlarda bu oyunları bulabilirsiniz.

Fakat benim özellikle bahsetmek istediğim ve dünyayı kasıp kavuran firmanın yaratmış olduğu SOULS serisidir. Hidetaka Miyazaki amcamızın kafası neyle ve nasıl çalışıyor bilmiyorum ama serilerin hem direktörü hem de yapımcısı olarak kendisinin önünde saygıyla eğiliyorum.

1) DEMON’S SOULS

2009 yılı çıkışlı, third person RPG olan oyun; bildiğiniz tırnak yeme, saç baş yolma, sinir kat sayısı arttırma ve sonunda peygamber sabrı seviyesine erişme olarak sıralayabileceğim bir hayat döngüsüne sahip bir oyundur. Oyun HAVOK motorunu kullanmakta ve dönemin, tabii bence, en akıcı grafiklerine ve oynanabilirliğine sahiptir.

dark-souls-2-vs-demon-s-souls-choose-your-poison-before-bloodborne-demon-s-souls-313587

Oyunun dezavantajı, çok sinir bozucu şekilde zor olması ve sadece PlayStation 3 platformu için üretilmiş olmasıdır. Zaten bunu gören firma, Dark Souls serisini Demon’s Souls oyununa göre hem biraz daha kolay, hem de tüm platformlarda oynanabilecek şekilde üretmiştir.

1524572-dswall

Ne var ki oyunu 2009 yılında GameSpot, IGN, X-Play, PC World ve RPGamer ödüle boğmuştur. Evet, doğru kelime bu! Adamların kafasına kafasına ödül fırlatıldı resmen. Al ulan al! The Best RPG of the Year, Overall Best Game of 2009

2) DARK SOULS

dark-souls-art-work

Demon’s Souls oyunun başarısı, oyuncuların ve sektördeki söz sahibi liderlerin inanılmaz yoğun ilgisi ve geri dönüş fikirlerinden de hasbelkader etkilenerek, “Yahu insanlar doğru söylüyor, her platformda buna benzer bir oyun yapalım gayri…” deyip kollar sıvanmış, terler dökülmüş, ekranın başında saatlerce kodlar yazılmış, grafikler tasarlanmış vs…

maxresdefault

Peki sonuç?

PC, PlayStation 3 ve Xbox 360’da oynayabildiğimiz bu oyun 2011-2012 yılları arasında piyasa sürülmüş ve anında fenomen olmuştur. Hani diyorlar ya bomba etkisi yarattı. Bomba demek bildiğin understatement olur yani!

2013-07-30-dark_souls_taurus

Dark Souls oyununu oynayan arkadaşlarımdan hep, “Olm oyun çok zor ya, sinir oluyorum,” gibi laflar duyduğumda komik bir tebessüm oluveriyordu yüzümde. Aptal aptal sırıtan birini gören arkadaşlarımın daha çok siniri bozuluyordu o şekilde gülümsediğimi gördüklerinde. Eh ne yapayım yani? Çocuklar oynamamış ki Demon’s Souls. O yüzden gülüp geçiyordum. Fakat bir tanesi bir ara PS Network’ten şaka bir fiyata oyunu satıp alıp oynamış. Birkaç ay sonra tekrar görüştüğümüzde oyunu aslında çok beğendiğini ama PlayStation 3 platformunda daha çok oyun oynamak istediği için oyunu “sildiğini” söylemişti. Zavallı çocuk sinirden makineyi camdan aşağı atmayı düşünmüş. 😛

dark-souls-artorias-screen-5-930x523

Oyun kendi içinde zor eyvallah ona lafımız yok, ama emin olun serinin ilk oyunu kadar zor değildi.

3) DARK SOULS II

ds2-1418310781

2014 yılında Hidetaka Miyazaki abimiz anlaşılan biraz ara vermek istiyor ve meşaleyi Tomohiro Shibuya ile Yui Tanimura beylere bırakıyor. Bu beyler de ekipleri topluyor, organizasyonlar, üretim ve süreç şemaları, proje koordinasyon dokümanları cart curt derken Dark Souls II yine tüm platformlarda piyasa sürülüyor. Tüm platformlar derken PlayStation 4 ve Xbox One için de versiyonları bulunmaktadır. Altıncı ve yedinci jenerasyon konsollarda keyifle oynayabilirsiniz.

fe93b34bc3d8953ff2521c75b3baf74ebca3ea3d (2)

Dark Souls‘un tam anlamıyla devamı (Gameplay açısından kesinlikle öyle) ve aynı evrende farklı bir hikayesi bulunmaktadır.

Demon’s Souls ve Dark Souls nasıl ödüle doymadıysa, Dark Souls II için de aynı şeyleri söyleyebiliriz. Sektörün önde gelenlerinden %90’un altında almamış bir oyundur kendileri.

Undead_DepletedHP-1024x576

Souls serisinin hiçbir oyununu henüz oynamadıysanız bari Dark Souls II oyununu oynayın derim. Dark Souls III için çok iyi bir hazırlık sınıfı niteliğinde olup, müşteri memnuniyeti garantisi veriyorum. Hatta verdim! Alın bakalım 😀

4) BLOODBORNE

bloodborne_ps4.0_cinema_960.0

Bu oyun Souls serisinin bir parçası olmamakla beraber, Souls serisinin ruhuna ve mekaniğine sahip bir oyundur. Hidetaka Miyazaki abimiz iyice bir dinlendikten sonra direktör koltuğuna bir kez daha oturup, yaptığı en iyi şeyi yapmaya başlamıştır.

Bloodborne

Gotik ortamların dibi olan bu oyun, özellikle göz ve gönül zevkimin doruklarını yaşatmış bir oyundur. Ama dediğim gibi Souls serisinin bir parçası olmasa da, PlayStation 4 platformunu dibine kadar kullanan bir oyun olduğu için bahsetmeden geçemedim. Bloodborne, 2015 yılını kırıp geçirmiştir diyebilirim pekâlâ!

maxresdefault (2)

Bloodborne’un bence en güzel özelliği bölüm sonu canavarlarıdır. Sırf o yüzden aşağıdaki videoyu beğeninize sunmayı kendime bir borç bildim.

Ve beklediğimiz an:

DARK SOULS III

dark souls 3

 

Bloodborne oyununu tamamladıktan sonra hızını alamayan Hidetaka Miyazaki abimiz, Dark Souls evreni için kollarını sıvadı tekrar.

Hidetaka Miyazaki’nin dediğine göre Dark Souls III ikinci oyunun yakın bir devamı olacak. Yine aynı evren ve mekaniklerle gelecek ve yine farklı bir hikayesi olacak. İkinci oyunda gördüğümüz tüm özellikler, üçüncü oyunda da bulunacakmış. Fakat bu sefer küllerin (Ashes) oyunda değişik ve çarpıcı bir önemi varmış.

2013 yılının ortalarında geliştirmeler başlamış ve Bloodborne ile projeye devam edilmiş. Zaten 2016 yılının ilk çeyreğinde oyunun çıkıyor olması da bunun bir göstergesidir. Hidetaka Miyazaki, Dark Souls III oyununun serinin son oyunu olmayacağını fakat Dark Souls III’ün hem firma için hem de serinin evreni için bir “dönüm noktası” olacağını belirtmiştir. Şimdi serinin yaratıcısı ve direktöründen böyle bir şey duymak insanı heyecanlandırmıyor değil yani.

PlayStation 4, Xbox One ve PC platformlarında oynayabileceğimiz oyunun Japonya’da 24 Mart 2016 tarihinde ve tüm dünyada 12 Nisan 2016’da piyasaya sürülmesi planlamış.

Artık ne diyelim heyecanla bekliyoruz 🙂

Bu güzide haberi de internete sızmış bazı ekran görüntüleri ve test videosuyla kapatayım da iştahınız kabarsın bakalım:

Bunlar da görseller:

dark-souls-3-1

dark-souls-3-2

dark-souls-3-3

dark-souls-3-4

- Yorumlar -