Bu yıl üçüncüsü gerçekleşen E-Gameshow oldukça hareketli ve ilgi çekiciydi. Katılımcı sayısının yüksek olduğu etkinlik bizce eksikleri olmasına rağmen, geçtiğimiz yıllardakilere oranla çok daha iyiydi.

Bir oyun fuarının iki amacı vardır. Bunlardan birincisi katılımcıları alt kültür ve oyuna boğarak etkinliği ilgi çekici hale getirmek. Yapılan küçük eventlerle, fuar alanını neşelendirmek. Bu kısımda oldukça iyi bir çalışma yapan ATİS Fuarcılık ve Semor Organizasyon şirketi, daha önceki yıllardaki hatalarından ders alarak sıkıcı bir fuar alanı yerine, aktif, sürekli etkinliklerin yer aldığı ve hareketli bir fuar organize etmişler.

Özellikle Cosplay ağırlıklı olan fuarda CS:GO, League of Legends gibi oyunların yanında ünlü Cosplayerlar ile birlikte büyük bir Cosplay yarışması organize edilmiş; ödüller, yarışmalar, bol bol oyun oynama imkanı bulabildiğiniz standlar ile ortam bir şenlik havasına bürünmüştü. Güncel PC ve konsol oyunlarının yanısıra atari oyunlarına ve hatta kutu oyunlarına kadar oyuna doyduğumuz etkinlikte birbirinden renkli Cosplayler ile özellikle genç arkadaşların hiç sıkıldıklarını sanmıyorum.

Gelelim bir oyun fuarının ikinci amacına. Fuar dediğimiz organizasyonlar spesifik iş kollarının birbiri ile tanışıp, iş geliştirmesi ve piyasada yer alan firmaların birbiriyle iletişime geçmesi amacıyla düzenlenir. Malesef ülkemizde düzenlenen çoğu fuar gibi bu fuarda da bu amaç es geçilmiş durumdaydı. Üstelik bu sadece fuarı organize eden arkadaşların suçu da değil, çünkü organizasyonda yer alan firmaların neredeyse hiçbiri fuara bu amaçla katılmamışlardı.  Malesef bir fuar bilincinin oturmadığı ülkemizde bunun ciddi bir iş olduğu ve firmalar için ne kadar önemli olduğunu henüz kimse kavrayabilmiş gibi durmuyor.

Etkinliğin ilk handikapı olarak düzenlenen mekan gösterilebilir. Çünkü Hacettepe Üniversitesi Beytepe Kongre Merkezi bir fuar alanı değil, üstelik alanı oldukça düzensiz ve kaotik bir yapıya sahip. Malesef bunun negatif etkileri de fuara yansıdı. Neyin nerede olduğunu yakalamak oldukça zordu. Bununla birlikte hangi etkinliğin başladığını, hangisinin nerede olduğunu keşfetmek oldukça kafa karıştırıcıydı.

Bunun dışında Hacettepe Üniversitesi’nin araçla gelenlerden ek ücret alması ve bunun fuar organizatörleri tarafından daha önce duyurulmamış olması büyük bir hataydı. Üstelik kongre alanının elektrik sorunu nedeniyle içeriye klimalar yeteri kadar hava veremediği için bazı bölümler aşırı derecede sıcaktı. Ayrıca etkinlik alanına girdiğimizde bir basın odasına yönlendirilmemiş olmamız (Böyle bir oda var mı ona da emin değiliz.) etkinliğin eksiklerinden olarak gösterilebilir.

Yerli oyun geliştiricilere gelecek olursak, geçen yıla oranla büyük bir sayı düşüşü görüldü. Üstelik iki hatta üç yıldır aynı oyunla katılan arkadaşları malesef üzülerek gördük. Yerli oyun sektörünün gelişiminin bu kadar yavaş olması hem üzücü, hem düşündürücü. Bu fuara katılan yerli yapımcıların asıl amacı yatırımcı ve dağıtımcı desteği almak olmalı ancak bırakın yatırımcı ve dağıtımcıyı, üst kata atılmaları sebebiyle ziyaretçilerin bile ilgisinden uzak kalmışlardı.

Bu kötü yanları bir kenara bırakıp katılımcılara değinecek olursak, Red Bull alanı ilk sırada gelecektir. Ama benim favorim Airsoft ekibi oldu. Oldukça hazırlıklı gelen arkadaşlar, hem kendilerini tanıttı hem de oluşturdukları alanda ziyaretçilere kısa da olsa keyifli bir airsoft deneyimi yaşattı. Bununla birlikte NeoTroy’un boardgame alanı da oldukça ilgi gördü.

Ayrıca Yabani ekibi ile gerçekleştirdiğimiz kısa sohbet ve Devrim Kunter’in “Evren yaratmak” konulu konferansı oldukça keyifliydi.

Genel olarak sorunları olsa da geçmiş yıllara göre çok daha iyi ve amaca uygun bir organizasyon gerçekleştirildiğini söyleyebiliriz. Bu da seneye çok daha iyisini göreceğimiz anlamına geliyor. Açıkçası biz bu konuda umutluyuz. Doğru mekan seçimi ve iş geliştirme kısmı konusunda iyileştirmeler yapılmasını bekliyoruz. Yine de oldukça keyifli bir E-Gameshow yaşamış olduk.

- Yorumlar -